Tre Indier

Petra kom över. Hon hade vin kvar från i går. En hel box. Vi skulle köpa hem mat och Petra var inne på pizza men det grejar inte jag. Hon släppte då tanken på italienskt och vi inriktade oss lyckligtvis på indiskt. Hennes idé faktiskt. Det var smockfullt på min vanliga indier så vi gick runt hörnan till Tre Indier som jag ofta brukade åka till när jag jobbade i Gröndal.

Sen hem till Blekingegatan. Filmtajm.

Vi började med
Be Kind. Rewind som är jävligt skön. Sen fortsatte vi med Once och det är en av få filmer som få mina ögon att vattnas. Historien och texten på musiken är bara för bra. Det är lite jobbigt men en väldigt trevlig film med bra soundtrack. Två skålar popcorn försvann och jag såg aldrig Petras hand lämna skålen så anatomin av hennes hand/arm måste undersökas. Jag hann med två nävar popcorn.

Sen satt vi och kollade gamla fotoalbum. Mycket från High School i USA. Har inte kollat i böckerna på länge. Petra garvade gott åt 80-tals potpurrin.

Följde sedan med henne till tunnelbanan och om allt funkar borde hon vara vid Fridhemsplan vid det här laget.

Go' natt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens