I väntan på Morfeus

I natt var jag lite rädd för Morfeus och låg länge vaken i sängen med lurarna i öronen och lyssnade på Glasvegas. Om och om igen. Men jag saknar att ligga där och hålla i skivkonvolutet. Som förr. Innerfickan med alla texterna som man brukade studera noggrant. Och i Glasvegas (fyndigt namn om man kommer från Glasgow) fall kan det behövas då dialekten ibland är lite svår att hänga med. Nackdelen med att köpa musik på nätet är att man måste leta upp texterna på annat håll och sen skriva ut dem. Men skivan är riktigt, riktigt bra.

I morse vaknade jag med handen intrasslad i sladden, det ena örat värkte lite grann - ena hörluren satt kvar. Mp3-spelaren var avstängd. Jag har inget minne av att jag stängde av den.

Morfeus kom inte på besök - i alla fall inte vad jag minns.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens