Sprechen någon tyska, bitte?

Igår kväll hade ett par, tre kanaler försvunnit på tv'n. Nu har jag inte så många till att börja med så det märks. Till slut hittade jag comhems info-sida som förkunnade att flera kanaler hade flyttats till andra platser. Jag var tvungen att göra en kanalsökning. Sagt och gjort. Problemet nu är att kanalerna ligger huller om buller och jag vet inte hur jag ska byta position på dem. Den enda manual jag hittade var på tyska. Var den engelska har tagit vägen är ett mysterium. Försvann väl i flytten som så många andra saker. Äggtimern hittade jag ju i en låda med thépåsar.

Idag jobbar jag till cirka halv åtta. Sen var min plan att sätta mig på Coffee och läsa en bok samt titta på folk som promenerar förbi. Helst ska det regna också för den där riktiga New York-känslan. Jag har en bok som handlar om hur hjärnan vill ha roligt och ska hjälpa till med att förbättra minnet och komma ihåg namn och andra tankeövningar.

Ironiskt nog så har jag glömt bort var jag har lagt boken...

Så om nån vill ta en fika och snacka istället så är det bara att dyka upp. Nån bok har jag inte. Förresten. Har någon ett boktips? Jag har ju fått flera här förut. Munken och Ferrarin inte att förglömma...

Kommentarer

Anonym sa…
- Tidsresenärens hustru av Niffenegger, Audrey - fantastisk!

- Strändernas musik och Tidvattnetsfurste av Pat Conroy (gamla, men om du inte läst dem är de absolut värda en kik)

Kram
Li

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens