Scud och Yola

Jag har fått kontakt med en gammal vän igen. Stacey. Vi var väldigt goda vänner när jag pluggande i USA för tjugo år sedan. Nånting vi gillade att göra var att åka till hennes mormor och morfar. Som jag blev mottagen där har jag aldrig upplevt förut. Det var alltid med sån värme.

Om jag ringde och sökte Stacey nån gång och kollade om hon var där så blev det alltid en halvtimmes snack med Yola innan jag kunde ringa vidare. Det var redan från början som om jag var deras barnbarn - från första minuten. Jag minns första gången jag kom dit. En stor kram och "Stacey have told us so much about you". Sen var jag fast. Innan jag åkte hem så ordnade de även ett stort graduation party för mig med hela deras släkt. Kvarterets största bbq. "You belong", sa de och så var det med det. Jag brukade skriva till dem men i takt med att jag tappade kontakt med Stace rann även det ute i sanden.

Sen minns jag även en ruggig dag då vi bjöds på en stor kopp varm choklad och chokladkaka. Koppen var stor, rund och mintgrön. När hon sträckte över den så sa hon: - Here, it will warm you heart.

En artikel fick mig att minnas det igen -
Het kopp värmer även hjärtat.

Scud dog i April. Yola stretar vidare. Jag önskar att jag fick besöka henne igen. Stacey har lovat att hälsa i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens