Återfunnet

Var ute i VH och pappa hade hittat flera diabilder som var märkta Formula 1 och dykning. Plötsligt fattade jag vad det var. Det var mina borttappade bilder från Portugal, 1994. Jag var helt säker på att de hade försvunnit i Saalbach och att det var vanliga kort. Så icke fallet. De var i diaformat. Jag tog bilder för en katalog och var tvungen att använda mig av det formatet.

Det roliga med att bilderna är återfunna är att det var flera riktigt bra bilder på Eva i dykutrustning. Nu ska jag se till att få dem i digitalt format. Det tar tydligen en vecka.

Formula 1 bilderna var värdelösa. Kameran hade en automatfunktion som gjorde att kameran tog fyra bilder per sekund. Jag valde att fotografera starten på Estorils Grand Prix. Misstaget jag gjorde var att trycka igång för tidigt så de tjugofyra bilderna bara rasslade till och bilarna hann inte komma fram till första kurvan där jag stod. Bilarna syns bara minimalt långt bort på start- och målrakan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens