Brandövning

Ett säkert sätt att testa brandvarnaren är att göra våfflor. I morse när jag gick ut kände jag lukten av rostat bröd och pannkakor. Då bestämde jag mig för att göra våfflor till middag. Med grädde och jordgubbssylt. Tyvärr finns det inget uttag nära köksfläkten, bara ett nära brandvarnaren. Så den fungerar bra.

Jag har inte gjort många knop idag. Fixade lite bilder från Junibacken men de flesta är, precis vilket jag befarade, suddiga. Objektet ville inte stå still samt så var fotografen inte överena med kameran i fredags. Jag hann även se Bajen förlora mot Gefle. Vilken bortkastad säsong. Våga skjuta, tufft att göra mål...

I veckan lär det bli middag på Coffee (jag håller mig kvar vid det namnet) både i morgon och på tisdag. Jobbar till åtta och kommer sen vara för lat för att laga nånting. På onsdag är det match och utgång på Debaser och på torsdag blir det bowling med kamratföreningen.

Höstlov tror jag att det är dessutom. Det lär vara full fart på barnen i trapphuset.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens