Inför dagen J

På väg hem från jobbet så plockade jag ut biljetterna till "Låt den rätte komma in" som har premiär i morgon. Jag hade bokat fyra kanonplatser men varken jag eller Petra fick med någon till. Så det blir bara vi två och det betyder att i morgon köper jag en egen popcorn.

Jag gick lite upp och ner för Götgatan och hade en underlig känsla. Det var som om allt var nytt. Att jag precis hade kommit till stan och ingenting var bekant. Alla ansikten var nya, ljud och ljus likaså. Det är synd att jag inte vågade fråga nån att gå med - nån helt okänd. Det hade varit kul, tror jag, att bara gå där och tala om nånting man har gemensamt och sen säga hej då vid Skanstull och aldrig ses igen.

Sen blev det fika och bokläsning på Dacapo. Så heter tydligen stället jag har kallat Coffee. Det hade jag ingen aning om tills Macke berättade. Det är ju inte den skylten som syns bäst. Goda mackor och trevlig service är det i alla fall. Det är ett perfekt stopp på vägen hem och ett skönt ställe att sitta och läsa lite när mörkret har fallit. Dessutom har de öppet till 23.

Nu samlar jag energi inför Junibacken med Ella i morgon. Junibacken, Ella och bio känns som ingredienser för en riktigt bra dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens