Mad Men

Vilken tur. Trots ett löfte till mig själv att alltid skriva upp de dagar jag har tvättstugan hade jag självklart glömt bort det idag. Men nånting fick mig att titta in på väg ut för att köpa frukost. Och se där. Klockan tolv. Perfekt då dessutom regnar nu och jag redan hunnit vara ute en sväng.

Sen visar Kanal 9 första säsongen av
Mad Men som jag missat totalt men som jag har fått höra ska vara bra. Med början klockan 13:10.

"Platsen är New York, året är 1960. Männen röker och väljer kontoret framför hemmet och kvinnorna är underordnade sekreterare eller telefonister. Men de alla har något gemensamt: att fortsätta bibehålla Sterling Cooper Advertising Agency som den mest framstående marknadsföringsfirman i världen. Manusförfattaren, exekutiv producent till Sopranos, Matthew Weiner står bakom denna serie."

Det blir en eftermiddag hemma med andra ord. Sen fotboll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens