Är det så det är?

Ett längre omdömme om kvällens film får vänta. Ska nog sova på saken först. Men den var bra. Mycket bra.

Petra och jag promenerade ut i Stockholmsnatten. Hennes kompis Sandra svarade inte på mobilen så vi gick till Södra Bar och tog några öl och sen vidare till Kvarnen. Det stället är verkligen inte sig likt. Vet ännu inte vad men nånting känns inte som förr. Om det är besökarna eller stämningen vet jag inte.

Vi snackade om ditten och datten innan Petra fick kontakt med Sandra och jag skeppade iväg henne i en taxi till Hotellet på Linnégatan.

Nu ska jag sova och hoppas att jag kan få den där sköna känslan i sängen som man alltid har på vardagar när man måste till jobbet. Ni vet när sängen tycks hålla dig i ett magiskt grepp och gravitationen gör att du väger flera hundra kilo. Alla kroppsdelar är som bly. Frågan är om det funkar på lördagar när man vaknar utan väckarklocka. Måste alarmet vara på för att det ska bli samma känsla? Eller är det vetskapen att man måste släpa sig till jobbet som gör sängen så varm och skön?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens