Dickie Dick Dickens

När jag var en lite parvel och låg hemma sjuk, snuvig och eländig gick vissa skivor varma på skivtallriken. Det var Tin Tin, Dunderklumpen eller basketmysteriet med Scooby Doo. Jag minns en gång när farsan kom med en kassettband som han sa åt mig att lyssna på. jag matade in kassetten i den gamla bandspelaren jag fått av farfar och jag kommer så väl ihåg hur Leif "Smoke rings" Anderssons raspiga stämma presenterade Dickie Dick Dickens.

Underbar radiounderhållning. Jag var fast.

Dickie Dick Dickens är nu tillbaka på SR Minnen.

Väl värt att lyssna på för nostalgiker.

Martin Ljung alias gangstern Dickie Dick Dickens och Lena söderblom alias Effie Marconie, balettflicka på nattklubben Trocadero. Ur Röster i Radio 1965.



Beppe Wolgers alias Jim Cooper, östra Chicagos fruktade gangsterboss och Håkan Serner alias tänkand August. Ur Röster i Radio 1965.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang