Gobi

Jag hann precis fylla kastrullen med vatten lagom för att koka ett ägg innan det plötsligt började hacka, hosta och pysa i kranen. Sen kom inte mer vatten än en viskning. Inget tryck nånstans. Utanför på gatan stod en bil från Stockholm vatten med saftblandaren på. Inget vatten… Sådär great, tyckte jag.

Jag åt frukost och hoppades att vattnet skulle komma tillbaka under den tiden. När jag sen såg ut på gatan och såg en kille klädd i neon ta fram en sprayburk och måla trottoaren blå så förstod jag att det inte skulle bli nån morgondusch. Det var bara att packa väskan och bege mig till jobbet. Det var i och för sig skönt för nu blev det bastu i 15 minuter och den där lite småfrusna morgonkänslan var borta i ett ögonblick. En lång skön dusch på det och jag var "fit for fight".

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens