Köping

Oj, va skönt det var att ligga kvar i sängen i dag. Så här skönt är det aldrig på helgerna. Och sängen är aldrig lika skön när man går och lägger sig.

I natt flög jag runt i ett ultralätt plan i Grand Canyon eller över Lappmarkerna. Det var lite mixat. Men det blev mörkt så jag var tvungen att landa i Köping. Jag drömmer vidare...

Morgonens goda nyheter är att jag fann min borttappade bok. Den om att komma ihåg saker. Den fanns i bokhyllan. Fast bakom. Den hade ramlat ner på något sätt.

Kommentarer

Anonym sa…
Är det memo av norrmannen?
Den läser jag nu och var otroligt impad över att jag kom ihåg de 16 största länderna med hjälp av associeringar och rumsplaceringar, som ju var en av de första övningarna.

Vi får se hur det går med resten av övningarna, har aldrig kommit överens med siffror så det är där utmaningen ligger.
Myran - det var som f*n. Det var inte i går. Kul att se dig igen. Nope, inte av norrmannen. Min bok är en halvtaskig översättning av en amerikansk bok. Den har sina poänger dock och den verkar jobba med samma saker som du nämner. Den heter "Hjärnan vill ha roligt" av Robert Finkel. Men jag har just börjat igen.

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens