Tailgate party

I morse kom jag till jobbet på min nya Vespa Touring '61.

Fast den var inte blå utan matt silvergrå. Väl framme märkte jag att jag hade glömt att köpa lås och alla sa åt mig att ta in den istället. Att det var säkrare. Så jag rullade in Vespan genom receptionen och baxade in den i hissen. Då gick den på tomgång. Jag tog upp den till våning 9, där ställde jag undan den i ett arkivrum. Lite senare när jag kom tillbaka från toaletten och då var det ett jävla liv. När jag kommer runt hörnet håller jag på att bli påkörd av Magnus och Henrik som i full fart kommer på min Vespa. Glatt tjoande. Hela kontoret verkar vara i uppror. Från köket hör jag mer oväsen, det är ett väldigt liv. Jag går dit. Där står hela våning och grillar, dricker öl och tävlar med trampbilar och under tiden åker folk runt, runt på min Vespa. Det var som ett stort spontant Tailgate party. Det var sista gången jag tar med mig Vespan till jobbet.

Jag drömmer vidare...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens