Pricken över i

Jag har suttit och skrivit några mail och det slog mig då att någon var ett jävla geni.

Kroppsspråk, grymtningar, tal, fågelkvitter känns ganska logiskt rent biologiskt. Men den person som kom på att föra ner läten till tecken, bilder, bokstäver och ord - det var ju lysande. Här sitter jag och knappar ner lite saker och ni kan läsa och förstå. Ni kanske befinner er ett kvarter bort eller på andra sidan jorden och jag kan förmedla ett budskap. Jag undrar hur han tänkte. Killen som satt där med ett litet lodrätt streck framför sig och funderade och funderade. Det var nånting som saknades - det där lilla extra.

Pricken över i:t.

Jag undrar hur lång tid det tog.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens