The Drugs Don't Work

Jag borde ha lyssnat på min kropp och jag borde framförallt ha lyssnat på Lina. Jag skulle inte ha sprungit i söndags. Så nu fick jag lomma iväg till Debaser med några Alvedon, Sudafed och Enchinagard i kroppen. Alla piller hjälpte sådär. Jag plockade upp Li på vägen som satt uppe i Skrapan med några kollegor och reklamerade Strawberry Daquiris. Vi kom in strax efter spelningen hade börjat. Det var mycket folk men lite lugnare än vanligt. Eller så var jag väldigt förkylningsbedövad. Det var även uttalad maskerad igår men väldigt få som gick utklädda. Och med vissa vet man inte riktigt om de går i kostym eller inte. Professor Drövel var bäst.

Anna Maria Espinosa var lika förtjusande och skönsjungande som vanligt. Sen kom första gästartisten. Neneh Cherry kom upp och körde The Clash's Guns of Brixton, nån Sex Pistols låt samt en bejublad skaversion av
Manchild. Hennes extranummer minns jag inte riktigt vad det var.

Sist upp på scenen var Kevin Rowland. Han såg gammal ut nu men han öste på som fan på scenen. Ni minns säkert när han var frontman i Dexy's Midnight Runners.
Come On Eileen, ni vet.

Det var på det hela taget en mycket bra spelning men bandet var mycket lugnare igår än vanligt. Men då de firade sex-års jubileum så kanske åren hade hunnit ikapp dem.

Men om en månad är det dags igen. Kommer du då?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens