Stövelskaft

Så var jag tillbaka i lejonkulan. En av de saker jag irriterar mig på på vägen till jobbet är de personer som snackar jobb på telefon. Om du inte är involverad i en gisslansituation, hjälper nån att landa ett plan, har jour och rådgör vid akut hjärnkirurgi tycker jag man kan vänta med samtalet. Jag lyssnar hellre på privatsamtal en tråkiga jobbsamtal på tunnelbanan.

I morse lyckades jag få gröten till att likna crème brûlée. Jag gjorde som vanligt men det blev som ett skal på ändå av nån anledning. Kanske brände jag på för länge.

I natt var jag på NK. Jag togs emot av den blonda tjejen från djurgårdsfärjan. Hon visade mig till en exklusiv klädavdelning. Och där stod de. Ett par kraftiga gröna gummistövlar. De var skitsköna och satt som en - ja, som en stövel. Gummistövlar är högsta mode nu. Viker du dessutom ner stövelskaften så är du extra cool.

Jag drömmer vidare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens