God morgon världen

Meta var arg som Gordon Ramsey. Kallskänkan hade gjort gazpachon alldeles för vattning. Så nu fick han hacka upp fler tomater och blanda i. Alla rätter hade varit perfekta - utom just gazpachon. Sheiken var inte alls nöjd utan sa att vi skulle få sparken och vara tvungna att hoppa av båten i Dubai. Fast jag protesterade och sa att jag inte kunde få sparken, jag hade ju bara följt med Meta som kompis. Det hjälpte inte. Jag skulle av båten hursomhelst.

Meta gick då till hytten bredvid, öppnade dörren och där låg Pia H. på en divan. Meta förklarade läget och Pia som var agent skulle försöka reda ut det hela och få sheiken på bättre humör. Hon la sin bok åt sidan med en suck.

Plötsligt sprang jag runt på grusplanen i VH. Jag spelade boll med Sebastian Eguren och Uruguay. Motståndare var en massa feta Argentinare. Tulltjänstemän eller nåt. Alla hade mustach och illasittande träningsoveraller. Vi fick ett perfekt frisparksläge. Sebban sa åt mig att ta den. Och den blev klockren. Den seglade i en perfekt skruvad båge mot vänstra krysset men långsamt som en ballong. Alldeles för lös. Målvakten kunde med nöd och näppe tippa den över ribban!?

Mitt på planen gick Pia runt med en barnvagn. Hon var barnvakt. Hon var i vägen hela tiden.

Plötsligt stod hon och jag i en affär. Jag letade lampor till lägenheten. Pia var dekoratör och hade väldigt god smak och goda idéer. Jag fann några lyktor i guld, som hämtat ut tusen och en natt. Inte mitt val men Pia sa att det var helt rätt just nu. Mycket inne och hippt.

Jag kan bara tolka denna dröm som att det är dags att träffa Meta igen och fika. Samt att Pia måste följa med mig till Ikea och hjälpa mig köpa lampor...

Undrar om hon går med på det. Vi har inte setts på nästan tio år.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens