Jag svävar som på moln

Slingan runt Årstaviken ligger på knappt åtta kilometer. Jag har två källor. Min stegräknare och Google Earth. Den senare visar allt fågelvägen och jag tog väl inte med alla svängar i beräkningen men tillsammans med stegräknaren borde den i alla fall ge ett hum om sträckan.

Jag lyckades tjata ut Ante på turen också. Han slöt upp på Skanstullsbron väsandes, pustandes och frustandes. Trehundra meter från sin port. Det här kommer ju gå bra, tänkte jag ironiskt. Men Ante kämpade på bra till Årstabron. Där ville han gena. Vi gick ett par, tre minuter sen igång igen. Här verkar det som om han kom in i andra andningen. Det lät i alla fall bättre. Men efter bron, vid Tanto och ner mot vattnet fick han ont i knät. Därefter blev det lite springa, lite gå. Vädret var perfekt.

För mig själv gick det över förväntan. Nu fick jag ju vila lite emellanåt men flåset är inte alltför dåligt och sträckan runt Årsta känns alldeles lagom. Skönt att han en slinga att ta sig runt och som också känns varierande.

Och de nya skorna är som guld för fötterna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens