Bull's Eye

Den årliga biljard- och dartkvällen med Kamratföreningen på jobbet började mycket trevligt. Först en snabb öl på Tranan och sen till JoLo. Lite mingel, välkomstdrink och sedan sittning för middag. Jag placerade mig strategiskt mellan Malin och Elisabeth. Alltid trevligt och upplagt för skratt. Malin är dock lite för nyfiken.

I biljardturneringen parades jag ihop med en kollega som jag helst inte velat haft som partner. Men jag tänkte att jag skulle göra det bästa av situationen. Vi hann inte ens börja innan hon öppnade munnen och allt var förstört. Då bestämde jag mig för att förlora med flit och åka ur så fort som möjligt. Jag missade med flit, jag missade snyggt, jag missade grovt. Vad händer? Jo, motståndarlaget är ännu sämre och min partner sätter en omöjlig boll efter cirka sju vallar. Sen fick även jag lägen där det hade varit för uppenbart om jag missat. Och så fortsatte det. Plötsligt var vi i semifinal. Då visade jag lite klass i alla fall och gjorde processen kort med motståndarna. Finalen förlorades snabbt och rättvist. Motståndarna hade bra känsla och var helt enkelt för duktiga. Även för mitt bästa spel.

Kvällen avslutades med en annan Henrik Larsson som skulle visa trickstötar. I vanliga fall tycker jag sånt är kul. Men inte igår. Det var dåliga skämt från galleriet och allt kändes lite obehagligt. Det var även lite plågsamt för han missade hela tiden. Det blev alltid ett andra försök och ett tredje…

Jag önskar jag fick ett tredje försök. I alla fall ett andra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens