Runt runt

Jag fick gå runt fem, sex varv innan jag lyckades få hyfsad fokus på bilden. Det är en varningsbild på den roterande glasdörren på jobbet. Den gamla dörren stannade till om man nuddade dörrarna. En säkerhetsanordning för att inte skada gående. Den här den skjuter på - och hårt. Jag kunde inte stoppa den trots att jag höll emot. Den stannar inte för något. Varningstriangeln är befogad. Att man ska hålla barn i handen likaså.

Men hur de hade tänkt att man inte får spela fotboll förstår jag inte riktigt. Ytan är tre kvadratmeter. Squash med pingisbollar kanske. Men väggarna står som sagt inte still utan roterar hela tiden. Fan, jag tror jag har kommit på en ny sport. Kanske platsar i X-Games. Så där lagom streetkänsla.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens