Lite längre

Jag vaknade ju ganska tidigt i morse. (Jag kommer till det.) Så jag åt frukost i vanlig ordning och promenerade sedan till jobbet. En dryg timmes promenad och i dag en riktigt vacker morgon. Speciellt när man kommer bort mot Karlbergskanalen. Egentligen skulle jag ha kunnat satt mig där på en bänk resten av dagen.

Igår hade jag laddat upp mobilen med Kings of Convenience. En lång promenad är ett perfekt sätt att lyssna in sig på ett nytt band. Jag fick lite Simon & Garfunkel känsla över grabbarna. Jag får ge dem lite mer tid. Texterna passar ju nu bra i alla fall.

Sen hoppas jag att Stockholm och Solna stad mäter likadant. För i så fall är det nog grovt räknat närmare tio kilometer till jobbet än åtta från Blekingegatan. I alla fall om jag nu ska lita på alla skyltar.

Sen tränade jag i 45 minuter. Hurtigbulle.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens