Död fisk och bomull

Förkylningen är väl på väg att ge med sig men halsen känns som ett rostigt stuprör. Som tur är behöver jag inte delta i nån Sing-a-long.

I eftermiddag klockan 16:00 spelar HTFF (Hammarby Talang FF) en viktig match på Kanalplan mot Älvsjö. Karlslund leder division 2 södra Svealand före Eskilstuna City på fler gjorda mål. Lagen har inför den sista omgången 39 inspelade poäng. HTFF ligger trea på 36 poäng men kan med en vinst i eftermiddag ta över serieledningen på bättre målskillnad.

Hammarby spelade igår oavgjort 0-o mot Trelleborg. Så här sa Erkan om sin insats igår:

Du hade ett par avslutslägen med vänstern…
- Vänstern, alltså… Den är som en död fisk. Det är ett problem. Jag kommer till många skottlägen med vänstern på grund av att jag dribblar och går inåt. Jag måste verkligen jobba med den, nu känns det som man skickar iväg bomull när jag skjuter.

Jag tycker hela laget spelar som en död fisk och alla utom Charlie skjuter bomull. Det känns som en bortkastad säsong.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens