Whiskey rummy

Markus och Helena bjöd på gott vin och god mat. Och när man är vuxen och är bortbjuden måste man ha något med sig. Jag hade inte hunnit till bolaget och blommor var inte aktuellt. Då återstår bara två alternativ. En påse Twist eller After Eight. Det fick bli det senare och en hel hög tråkiga vuxenpoäng. Fast det var det som var hela grejen. After Eight är ju en klassiker.

Sen var det dags för kort. Karin ökade charmant på sällskapet och vi skulle spela Gin rummy. Fyra spelare och lika många variationer på regler. Efter första vändan var vi tvugna att googla på regler. Och det finns många regler och olika varianter. Men vi tog bort ett moment, som enligt mig, var väldigt konstigt. Andra vändan var mer normalt och likt det jag var van vid. När spelade jag sist? Tio år sedan?

Marcus uppsättning av whiskeyflaskor passerade på rad och själva kortspelandet blev lidande. Jag satt mest och log. Och förlorade.

Taxi hem klockan fyra på morgonen är alltid kul. Men inte dagen efter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens