Sotto voce

Sotto voce eller pianissimo, hade jag lust att säga till honom. Han lät som en Caruso-wannabe när han i ett vanligt samtal på tunnelbanan med sin medresenär snarare talade till hela vagnen.

Jag undrar om det kan vara så att de är lite döva. Att dessa personer som talar så högt inte riktigt hör hur högt de talar. Jag förstår att man höjer rösten om man blir exalterad. Men det här var ett normalt samtal. Och jag hade min walkman på...

Nåväl, det är fredag. Snart lunch. Snart after work. I övrigt är jag helt ledig och ensam i helgen. Är sugen på bio. Madagaskar 2 har premiär. Misstänker att jag får se den själv. Lär inte få med mig någon annan. Den första filmen var ju grymt bra. Twilight kanske är nåt. Får läsa på lite om den.

Kommentarer

Anonym sa…
C och jag ska se M2, vi ska bara titta på 1an först, på torsdag nästa vecka. /Ingela

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens