Heroinväder

Ursh, vilket väder det var. Regn/snö. Stora som plättar var flingorna som sakta dalade ner. Men mest var det regn. Och kallt. Minns någon kaoset från förra året? Men kyla kan vara skönt. Om man sitter på ett tåg. Då är tåg sköna, om elementen är på. Det är varmt och ett perfekt ställe att läsa min bok på.

Väl hemma på sena eftermiddagen blev en söndagsfika med Klas och Johan. Thé och varm äppelpaj. Det var kul att snacka lite. Johan har bokat sin resa till El Salvador. Det får bli Indien för mig i februari, tror jag. Sen en vårtrip till USA.

Jag ska fundera på att starta en egen söndagsfikatradition. Då kan alla baka och komma över till mig. Det finns ju plats nu. Själv har det blivit sparsamt med bakning sen flytten från Lilla Essingen. Jag har fortfarande ett halvt paket florsocker kvar. Större delen av den försvunna delen blev till ett stort vitt moln i mitt kök när jag tyckte att det var en bra idé att öppna förpackningen med Estrellarycket. Men garneringen blev effektfull.

Kommentarer

Anonym sa…
Njöt av alla frusna vattenpölar på väg hem idag. Känslan då man sätter klacken i en och knastrar runt är riktigt corn-flakes-skön, för övrigt har jag ingen besvärande destruktiv läggning. På tal om corn flakes så har jag börjat knapra det som snacks nu för tiden, gott och jämförelsevis nyttigt.

Förresten, att sätta klacken i ett nedfallet ekollon är också rätt skönt ;-)

/Miss Hormiga

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens