Mad Women

Tack och lov så väljer alla kanaler att bara visa skitfilmer på söndagar. Det är samma gamla rullar som återanvänds. Pretty Woman - anyone?

Men tack vare denna ständiga återanvändning så kan jag kan fortsätta att visa intresse för Mad Men. Den är lite ojämn och jag har ännu inte riktigt bestämt mig om den är värd att följa eller inte. Säsong två har ju just satt igång. I de serier jag kollar på så fastnar jag ofta för vissa karaktärer ett tag. Det kan bestå under tre, fyra avsnitt sen är det någon ny som fångar min uppmärksamhet. Men många serier är ju också uppbyggda på det sättet att fokus på rollinnehavarna varierar.

Bäst just nu är det sekreterarbossen Joan Holloway som äger. Hon är kurvig, snygg, rolig och har en sån där blixtsnabb fyndig intelligens. Sen är hon ju grymt snygg också. Sa jag det?

Joan Holloway spelas av Christina Hendricks och verkar vara en sån skådis som bara dyker upp i tv. Framtiden får utvisa om vi får se henne på vita duken.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens