Det gör mig stum

Jag får bita mig i tungan när jag läser om steningen i Somalia. Det är så utomordentligt sjukt att jag inte vet vad jag ska säga. Man får ha sina åsikter om länder som har dödsstraff. Man kan diskutera om det är humant eller inte. De flesta avrättningar är väl förhållandevis smärtfria. Men det människoförakt som sharialagarna visar är bortom mitt förstånd. De gräver upp henne och kollar om hon lever bara för att gräva ner henne igen!? Va fan! Är de helt dumma i huvudet? Jag kanske har missat något men när jag läser artikeln hade jag i alla fall förväntat mig att hela den Somaliska populationen i Stockholm borde ha protesterat på Sergels Torg eller nån annanstans. Varför upprörs inte resten av arabvärlden?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens