Monster Jam

Nu är jag allvarlig. I helgen är det Monster Jam på Globen och jag vill gå. Fast ingen, trots mutor, vill följa med mig. Mest vill jag gå för att se om det är någon skillnad på publik. I Memphis var det många red necks. Men som på många andra evenemang i USA så är det väldigt gästvänligt och bra stämning och riktigt roligt. Jag misstänker att även om det var många barn i publiken i USA så kommer det vara ännu fler här och inte lika intimt. Monster Jam har inte samma historia och förankring i Europa. Hade jag varit fem till tio år hade jag grinat om jag inte fått gå.

I dag nöjer jag mig med Arsenal - Manchester United på Läckerbiten. Sen blir det nog att slappa på soffan. Kanske hitta nån bra film. Lina är i Västerås.

I går var det after work. Boysen invigde Lilla Hotellbaren på Scandic Malmen. Jag vet inte vad jag ska säga om inredningen, lite lagervarning på något sätt. Hotellpriser på ölen. Inte godkänt. Men musiken var av yppersta klass och det gick att tala med varandra. Det bar sen vidare till bekanta Kvarnen. På H2O går det inte att snacka utan att stå och skrika i nåns öra. Det gillar inte jag. Som jag sagt tidigare så har Kvarnen förändrats. Färre folk, sämre blandning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens