Snö, snö, glittrande snö

Efter en underbar sömn, utan drömmar, så vaknade jag halv elva. Jag såg ut genom fönstret mot innergården och allt hade bomullfierats. Allt var fluffigt, mjukt och vitt. Tog på mig vinterkängorna som jag och Kattis köpte i NYC för 150 spänn och gick ut. Precis utanför porten möttes jag av min lilla granne Nikki med en mössa så stor att det hade kunnat vara en tröja hon hade lindat runt skallen. Går det fort, frågade jag. Kom med får du se. Det är halt, svarade hon. Från baksidan av Allhelgonakyrkan for hon ner. Och det gick fort.

...och nu blev det plötsligt min tur.

Pulkan var inte större än en stjärtlapp. Du måste lyfta upp benen, ropade Nikki. Jag vecklade ihop benen så gott jag kunde och släppte bromsarna. Det var ingen fara för tunnelseende direkt, friktionen var för stor. Jag var för stor. Jag sa hej då och gick vidare. Tyvärr hade jag ännu en gång glömt att ladda batteriet till kameran så det fick blir en runda på Söder utan något "fokus". Jag irrade runt lite överallt precis som de enstaka flingor som föll. Pulkor dominerade stadsbilden kan man väl säga. Små glada tottar och kottar fullt påpälsade med bara deras små näsror som stack upp. Till och med de vuxna har nu haft vett att kl på sig ordentligt. Så sent som förra veckan mötte jag personer i kortbyxor eller t-shirt och tunn tröja. Men med halsduk och mössa. I dag var "jag-ska-utforska-arktis-jackorna-tillsammans-med-Ola-Skinnarmo" på.

I går kväll satt jag ute i det längsta och läste min bok och tog några öl på ÅK&B. Snart på sista kapitlet. Sen lite vego take away till soffan följt av en massa zappande. Mythbusters, Idol, Ensam mamma söker...
Sen den lysande Training Day med Denzel Washington. Spöktimmen avrundades med Dödlig Fångst och dårarna som fiskar krabba på Berings hav.

Lina i Västerås så ikväll fick jag komma på middag hos Macke och Helena. Därefter ska vi spela gin rummy!? Jag har inte spelat kort på ett decennuim, tror jag. Om jag inte räknar Batman och Pokémon. Men även det ett drygt år sedan nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens