Kursare

I dag var det stormöte på jobbet. Vi skulle få reda på hur det går för företaget. Och det går väl ganska bra. Flytten till Gärdet verkar bli senarelagd ett halvår. Det gör mig inget.

Jag skippade den efterföljande buffén. Jag skulle till Stureplan och möta gamla kursare från RMI-Berghs klockan sex. Jag passerade även vårt fina kontor på Stureplan och tänkte titta in och kolla på cafét som de har öppnat där. Blueberry - hälsosamt fika. Men det blev inget av det. Just som jag kom över gatan och skulle gå in möttes jag av familjen Karlsson på väg ut. Det var fint att se dem trotsa vädret i full höstmundering.

Det blev lite manfall vid vår lilla spontana återträff. Det blev bara jag, Meta och Louise. Nu var det ju bara med en dags varsel för träffen och tydligen är många snuviga. Men tanken hade tydligen varit uppskattad från flera håll och de vill vara med nästa gång. Vi får väl försöka planera med lite bättre framförhållning.

Det var kul att uppdatera sig lite. Nu har ju jag och Meta ganska bra kontakt men Louise har jag inte sett på länge.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens