Grillkväll

En afton på Grill med grabbarna. En herrmiddag kort och gott. Och gott var det men inte kort. Och inte billigt. Det var en av de bättre middagar vi har haft. Jag har inte varit på Grill på fem år tror jag. Jag åt lamm med kronärtkocka, tomater, oliver, bönor och potatisgratäng. Nersköljt av en väldigt god Malbec. Till efterrätt en chokladgateau (en kladdkaka utan samma klass på garneringen med florsocker som jag gör men säkert inte med samma katastrofscenario i köket) - samt en espresso och Lagavulin. Stället ser ut att gå bra. Full fart och ganska skön stämning faktiskt. Därefter var det tänkt att det skulle bli utgång men några av oss var inte i sinnesstämningen att stå en timme i kö i ruggvädret så vi slank in på Pressklubben och tog några sängfösare i form av gott belgiskt öl.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag var på Grill i går. Deras söndagsbuffé kan jag verkligen rekommendera. 295 kr/pp. Lamm, Biff, kyckling och fläskkarré fanns det i köttväg. Därefter hur mycket röror och såser som helst.
Det låter som ett bra förslag. Du såg inte Tomas Andersson där tillsammans med något nytt ansikte?

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens