Piparkakku

Hej och välkomna tillbaka alla ni som inte var här i går. Kul att se er igen. Det hände inte så mycket som ni kan se. Och något besök på Åhléns blev det inte. Så det imponerande varuhuset vid Skanstull får upptäckas vid ett senare tillfälle. Grejen är den är att jag inte visste att det var så stort.

Så efter jobbet blev det ett par ärenden i det envisa och kalla regnet innan jag hoppade in på coffee. Det blev bokläsning och en stor kopp thé samt lite småprat med en tjej som såg ut som Arven i Sagen om Ringen. Nja, kanske inte så lik men hon hade samma frisyr och Dr. Spock-öron. Väl hemma så blev det julkort samt sista seriematchen i Vetligan. Jag avancerade nu upp till division 5. Jag har varit nere i 7:an en sväng efter att som bäst varit i 3:an. (Eller var det 4:an?)

När jag kom till jobbet i morse så delade de ut glass utanför entrén. Verkligen säsong för det nu, eller hur? Det händer då och då att det är utdelning av alla möjliga varor. Jag har tränat och just nu strömmar gamla välbekanta toner av Prefab Sprout ur högtalarna. Vad blev det av dem? Ett alldeles för underskattat band.




Genom Facebook har jag kommit i kontakt med flera gamla high school vänner. Det lustiga är att två tjejer har skrivit "I wonder what if...".

Nu sitter de som hemmafruar i en förortsvilla, med ett par barn, och undrar hur deras liv hade blivit om de hade varit tillsammans med The Swede. Det undrar jag också.

Så. Nu är det bara nio och en halv timma kvar av dagen och slut på rasten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens