Shantaram

"And the choice you make, between hating and forgiving, can become the story of your life."

Ofta får jag en känsla av boken redan på första sidan. Antingen gillar jag vad den säger eller inte. Ibland är det bara språket som fångar mig, hur historien är berättad. Nackdelen med det senare är att det kan vara, likt mina inlägg ibland, meningslöst dravvel. Det händer inget och det finns inte riktigt någonting som bär historien framåt. Sånt är jobbigt även om det är trevligt skrivet.

Nu väntar niohundratrettiotre sidor av "Shantaram" av Gregory David Roberts. Om en en kriminell australiensisk heroinist som rymmer till Indien och hamnar i Bombays slum. Där startar han en fri hälsoklinik, går med i maffian, jobbar med penningtvätt, falskmyntare och "soldat".

Om någon av er har läst den så lämna gärna en kommentar om vad ni tyckte. Jag har hunnit tio sidor och so far - so good.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens