Solvalla

Jag är inte mycket för travsport även om jag tycker att hästar är ganska coola och stora djur. Jag har hållit mig uppe på en hästrygg tre gånger. Första gången på Jennie Sterners landställe i Arboga när jag gick i mellanstadiet. Då var det nån som gick före med hela ekipaget i en cirkel. Andra gången var i Brasilien. Det var bara att hoppa upp på hästryggen och sätta hälarna i sidan på hästen och sticka iväg. Kopojkestilen. En minst sagt skräckfylld upplevelse - men häftig.

Den tredje var på Pampas när vi drog ut i full galopp och jagade kor samt red hemåt mot solnedgången. Jag hade tur, min häst var cool och sammarbetsvillig.

Oj, det var ett sidospår. Idag ska jag till Solvalla för första gången. Det ska bli intressant. Taktiken är att satsa på högoddsare och på hästar med häftiga namn. Mer vetenskaplig än så blir jag inte.

Är det nån som kan några glosor som kan vara bra att kunna?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens