Roligt

Det var länge sedan jag skrev om nånting roligt. Det händer roliga saker hela tiden men jag lägger liksom inte sakerna på minnet. Och gör jag det så vet jag inte hur jag ska skriva om dom. Det är som om delen av mig som skriver roliga saker har försvunnit. Eller den delen av mig som får fram det hela i skrift.

Det är skitjobbigt.

Idag när jag gick en rund runt stan (över 20.000 steg) så hamnade jag till slut vid Fjällgatan efter att ha kollat in Romans yacht. Där sitter en halv busslast pensionärer och äter glass. Jag faller för frestelsen och tar en jag med. Då hör jag hur en gubbe säger till sin kögranne:
- Jag har fått en ny hörapparat.
- Jaha, där ser man. Vad kostade den?
- Halv tre.

Jag tror bestämt att jag får träna lite mer på det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens