Riktiga män väger över 90

Det är måndag och jag har hunnit med följande:
  • Gick till jobbet sju minuter snabbare än tidigare.
  • Var tillsammans med en annan kille nära att behöva avstyra ett bråk mellan två a-lagare vid pontonen vid Gamla Stan. Men det lugnade sig.
  • Sparkade!? i en stolpe vid Stadshuset. Och inte pga att jag såg nån snygg tjej passera. (Och det finns så många).
  • Jagad av en svan vid Pampas. Fast jag tror den var efter en liten hund som en tjej gick runt med strax intill. Jag råkade bara hamna emellan.
  • Tränat en timme.
  • Gått ner nästan fem kilo på tre veckor.
För övrigt är det inte bra att lyssna på Stevie Wonders "Positivity" när man går vid cykelvägar. Var trettionde sekund i låten hörs ett "pling". Och jag vänder mig instinktivt om för att se om det kommer en cykel. Till slut blev jag förbannad på mig själv men det sitter i ryggmärgen att det är en cykel som kommer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens