Stå upp

Lördagen gick i trötthetens tecken. Inte speciellt bakis men oooh, så trött. Jag tog mig utanför dörren till slut och omfamnades av det vackra vädret. Jag och Anna gick till Långholmen och satt i solen och lyssnade på stå-upp komikerna som uppträdde. Det var helt okej. Ett par snubbar var riktigt bra men jag var lite besviken på Petra Mede. Men hon fungerade mer som konferencier.

Det var fullt med fullt folk. Jag tvivlar på att vissa överhuvudtaget hängde med i resonemanget bakom några av skämten.

På vägen dit och hem passerade vi maratonlöparna. Och det ser ju ut att göra så ont. Jag står fast vid att jag aldrig ska springa.

Kvällen avslutades sedan på Medis tills vi blev utkastade. Förstår inte vitsen att sälja öl fem minuter före stängningsdags och sedan ha en vakt som går runt och säger: - Drick upp, vi stänger nu.

Det var en skön eftermiddag och kväll i alla fall.

Nu ska jag ut och gå. Och ingen vill följa med...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens