Kent Thåström

"Nere vid Zinkensdamm en juninatt gick jag och undrade var jag hade vart..."

Uffe hade kirrat gratisplåtar till Thåström och Kent på Zinken. En underbar kväll med blåhimmel och bra stämning. Det var lite udda att se Thåström stå och spela i grå kostym. Fast han har ju blivit över femtio nu. Men det kändes långt ifrån punk och långt ifrån Rågsved. Eller Ägget för den delen.
Han blandade bra. Körde Die Mauer och Du ska va president. Fast allt spelades som ballader. Lugnt och släpigt. Ljudet var grymt. Industriellt, hårt, distat och rått. Underbar orgel. Mycket bra.
Sen kom Kent. Jag har en skiva. Kan inte påstå att jag spelat den så ofta. Deras spelning var helt okej. Däremot låter alla låtar likadant. De flyter ihop. Bilåkarmusik tycker jag. Ljudet var sådär. Det kändes tunt.
Jag kan förstå varför Kent är omtyckta men något riktigt drag blir det aldrig.
Värt att se - ja. Värt att gå och se - nja.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens