EM-Feber?

Ännu ett stort mästerskap ska genomföras. Fotbolls-EM avgörs i alpländerna Österrike och Schweiz. Jag hade god lust att åka ner. Men det var för ett år sedan. Nu kan jag glömma biljetter. En anledning var väl även att kanske besöka Saalbach igen och se vad som fanns under snön. Sen fanns ju även möjligheten att bo i Prag, hos Misa, och sen åka bil mellan matcherna. Men det rann ut i sanden.

Nu gäller det att hålla tummarna för dom blågula. Men jag tror att dom får det svårt. Jag blir förvånad om landslaget går vidare från gruppspelet. Träningsmatcherna har sett långt ifrån förtroendeingivande ut. Kanske om Zlatan levererar. Det är lite upp till bevis för honom om han är den stora spelare han har potential att vara. Jag har tippat torsk mot Grekland och Spanien samt oavgjort mot Ryssland.

Lite besviken på Lagerbäck är jag när namn som Alexandersson tar en plats i elvan. Inte för att han är dålig - han kanske håller en hög lägsta tröskel. Men nån gång måste man chansa med några rookies och se om de inte lyfter och lyfter laget samtidigt. Lex Brolin under VM/EM 90-92. För det kan väl ändå inte varit en engångsföreteelse?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens