Are you OK?

Bo Diddley har dött.

Joen gav mig några raspiga band med en grymt distad gitarr på och ett underbart beat. Det här var på slutet av 80-talet. Jag skulle lära mig att spela munspel och lära mig blues. På andra sidan av kassetten var det Muddy Waters men det var Bo som jag fastnade för mest.

Jag har spelat hans låtar då och då. Skulle dessutom ha sett honom i Memphis men det krockade med en resa till New Orleans. Jag har till och med sjungit en av låtarna för en speciell tjej. Ingen serenad direkt men en bra text. Från mig får det bli den låten som ärar en stor musiker.

Bo Diddley - Dearest Darling

Sen kan han ju sjunga om sig själv också...

Kommentarer

Anonym sa…
bam-bam-bam, padam-bam!
Den rytmen finns överallt. tacka Bosse för det!

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens