Förlåt att jag kommer försent

Idag hade jag tänkt att gå till jobbet igen. Det blev inte riktigt så. Det blev en halvmessyr. Jag tog tricken till Fridhemsplan och gick sedan därifrån. Väl vid Pampas öppnades himlen. Som en dränkt katt tog jag mig upp till Västra Skogen och åkte hem.

Klädbyte. Jag var genomblöt. Det tjippade i skorna och kalsongerna var blöta från väta - utifrån.

Fem timmar efter att jag gått upp kom jag fram.

Det roligste var annars den lilla tjej som gick runt och delade ut kapsyler på tunnelbanan. Hon hamnade sedan på sätet mittemot mig med sin mamma. Där fortsatte utdelningen. Några föll ner på golvet och att dyka efter dem var minst lika roligt som själva utdelningen.

Hon sjöng mest hela tiden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens