Tre saker

Jag tränade i morse. Det var skönt. Utanför damernas omklädningsrum doftade det mer än i närheten av en Lush-butik. Jag funderade på om jag skulle vara tvungen att gå in och rädda någon från ångorna där inne tills jag till slut hörde röster. Annars hade jag trott att de hade svimmat där inne. Det gick knappt att andas.

Nu måste jag hålla ett löfte om att åka till jobbet igen i morgon förmiddag och träna. En lördag! Men det ska bli av.

Utanför fönstret till gymmet ligger en död katt. Den ser ut att ligga och vila i skuggan under en buske. Som om det var högsommar och varmt har den brett ut sig och ser så relaxad och nöjd ut. Den är nog djupfryst nu stackars liten. Hoppas den inte hade ont.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens