It's only love

Jag håller på och botaniserar i allt jag kan komma på i musikväg på Spotify. Återupplivar gamla minnen och sår nya. Idag har det varit Planet Patrol och Simply Red.

Simply Red var ett av mina absoluta favoritband på 90-talet. Jag minns den första låten jag hörde - Money's too tight to mention. Och den är fortfarande grym. Men ju mer tiden gick destå sämre blev musiken. Mick Hucknall var tydligen en diktator och bytte ut bandmedlemmar på löpande band. Musikaliskt blev det mer och mer urvattnat och identiteten gick förlorad, tycker jag. Idag håller några låtar fortfarande klassen. Jag kan förstå varför jag gillade dem på 90-talet men blir väl inte lika förtrollad idag.


Kommentarer

Anonym sa…
Visst är Spotify det bästa som hänt sen penicillinet??? Aj lööööv it. Hittade precis Lois Lane "I wanna be" och "It's the first time". Härlig tillrättalagd pop från 80-talet, kan det bli bättre?

God fortsättning!
Anonym sa…
Såg Simply Red i Lissabon för 2-3 år sedan. Gääääsp. Enda konsert jag faktiskt har somnat på. Fyyy så långsamt. Att jämföra med Pearl Jam som spelade ett par dagar tidigare. Vilket ös! Även i full hallbelysning och akustiskt. Fortfarande en av mina bästa konserter. Ever.
/Ingela
Lois Lane!! Tjejerna från Amsterdam om jag inte minns fel. Och de var såååååååååå snygga. Jag har singeln nånstans...

Din smak och musikkunskap är som vanligt oklanderlig.
Pearl Jam lyssnade jag på nästan hela helgen. På Spotify. :-)
Glöm det... jag hittade hela skivan. På CD. :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens