6-2, 6-3, 6-3

Hjärtat gjorde väl inte kullerbyttor när vi stegade in i tennistältet i Eriksdal. Antonio var sen. Jag, Klas och Mattias börjar inbollningen och då var motivationen låg. Klas och Mattias behärskade grundslagen bra och jag var rädd för att det kunde sluta illa. När Antonio dyker upp fem minuter sen så saknar han dessutom skor. Han får låna ett par av Klas. Jag är minst sagt bekymrad.

Vi vinner lottningen men jag förlorar vårt första servgame. Vi torskar även andra. Då var det nog inte mycket som talade för oss men samtidigt hade spelat inte varit så illa. Framför allt visade Ante bollkänsla i grundslagen och dödlig effektivitet vid nätet. Klas och Mattias fortsatte att slå bollar, på i deras ögon, vår svaga punkt - Antonio. Så fel de hade. Antonio var omutlig och lobbade tillbaka det mesta. Min serv kom igång och vi vände första set. Sen körde vi på och drog aldrig ner på tempot. Klas var klart störd och hans fokus började tappa. Set två var det inget snack om. Vi cruisade igenom det. Set tre låg vi under igen med 0-3 men efter en heroisk insatts i Antonios servgame, som var ett maratongame, så vände vi även sista set till vinst.

Jävligt kul var det att spela. Igen.

Kommentarer

Anonym sa…
Jepp, det var kul. Det får vi absolut göra om nästa trettondagsafton (eller förr).

//Mattias

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens