Fiskpinnar och potatissoppa

En lååång fika med Antonio, Anna och Vincent på Pause. En alldeles för stor kopp med thé. Vincent gör som sin far och skapar nya ord. Enligt honom själv heter han Vincent Krussilander. Vi får se när han utvecklar det till Vincent de la Cruz-Selander. På Pause sitter åttio procent av kunderna och surfar. Det ser lite lustigt ut. Jag föredrar nog coffee.

Det var alldeles för kallt för bandy. Vi kom överens om att vänta till ett eventuellt slutspel. Har man tur så kan det vara ganska varmt i mars.

Sen var det en fråga om middag. Jag var sugen på att gå hem och laga nånting varmt och enkelt. Det blev fredagssushi. Helt okej det med. Men inte så varmt. Fast soppan var varm och god.

All sömn i natt har gjort mig trött. Skulle kunna lägga mig nu men ska härda ut till tolv. I morgon får jag sova igen och sen väntar en "alternativ" fest. Jag behöver inte vara finklädd som på nyår som Lina uttryckte det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens