Sir David

Kallt blod, heta känslor. I dag var det naturprogram på 2:an med min gamle vän Sir David Attenborough. Programmet var fantastiskt - helt underbara bilder av de små slingriga, väsande och kramgoa små djuren. Anacondan som svalde en ko, blomstersnokens lilla karausell och inte att förglömma kungskobrahannarnas rytmisk dans.

När jag hade ett annat jobb var det en period då jag talade med Sir David ganska ofta. Vad som förvånade mig var att han inte hade nån sekreterare som många andra kändisar utan att han tog alla samtal själv. Det är kul att höra honom på tv och jag kan fortfarande minnas honom svara i telefonen:


- Oh Peter, What a pleasant surprise. How are you?

Kommentarer

Anonym sa…
Han och hans program är helt amazing. Jag är ledsen att jag missar det sista på måndag. :(
/Ingela

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens