Nio liv

Idag glömde jag min bok. Jag tyckte väl att väskan var lite för lätt. Jag får improvisera kafébesöket ikväll. Läsa något modemagasin...

Katten var borta. Jag skulle vilja tro att den bara låg där och vilade i fredags.

Jag hade fel skiva med mig i dag för träningen. Jag trodde att jag tagit med en cd jag gjorde för en vän för länge sedan med bugg, swing och rock-a-billy låtar. En skiva att "dansa hela kvällen till". Nu gick det väl att dansa till den här skivan också - men tryckare. Sista dansen skvalade ut högtalarna i 45 minuter. Den var lugn, men bra, får jag väl tillägga. Men ingen gym-musik.

Har ni tänkt på det? Att varje gång t-banan stannar och släppt av folk och nya resande klivit på är det alltid en som kommer som skjuten ur en kanon och ska av. Det slår aldrig fel. Idag var det jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens