Sånt som egentligen inte händer

Det fanns en del sömn att ta igen så det passade det bra att vara ledig idag. Knappt elva timmar tog jag igen och vaknade upp till en gnistrande blå himmel och blekgul sol. Mitt hjärta når ut till er som jobbar denna vackra dag. Jag blev sugen att ta en löprunda men halsen sätter stopp för det. Det är för kallt ute. Men jag är nyfrukostäten, nyduschad och nypåklädd. Mobilen är laddad med Thievery Corporation, Minsistry of Sound, iiO, Vargo och Ivy. Flummig loungemusik för en promenad för kalla nästippar längs Årstaviken. det blir nog bra.

Ikväll spelar Bajen på Zinken. Det kanska är dags för säsongens första bandymatch. Jag får se om jag kan ruska liv nån annan som är intresserad av att gå.

Sen tittar jag vidare över Indienplanerna. Jag måste bara komma på en bra resrutt. Nilla är där nu och jag kanske ska vänta till hon kommer tillbaka innan jag bokar. Hon lär ju ha en del tips och synpunkter.

Annars tränar jag på att skriva 2009.

En fika med bokläsning lär det bli, as usual, på coffee efter fem. Det vore dumt att bryta en bra vana redan andra dagen på året.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens