Grammis(s)

Nu såg jag inte nånting av Grammisgalan. (TV4). Jag har heller inte lyssnat speciellt mycket på Anna Ternheim och inget ont om henne eller hennes musik. De låtar jag har hört är helt okej. Men så pass mycket har jag hört att jag tycker att det är riktigt kasst att inte Veronica Maggio vann bästa artist eller album. Skivan är det bästa svenska album jag hört. Underbart soulig. Bra texter.

Sen läste jag att krogkommisionen hade sprungit runt och drogtestat vissa artister och det är väl okej att de får göra ett test. Det rör sig säkert en del substanser i de kretsarna. Men jag kan inte förstå varför de ska testat under en gala.

Nu ser jag fram emot dopingtester under idrottsgalan. Det kan bli intressant att se Zlatan ta emot en statyett och samtidigt en mugg att pissa i.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens