Tradition

Så har vi tagit Volvon och hämtat den tredje musketören på flygplatsen. Ulf. Han fick samma mottagning som oss andra med champagne. Ja, ett lokalt producerat mousserande vin då. Mmmmm gott! Tyvärr är det lite halvmulet och endast 27 grader varmt idag så vi har kortbyxor på oss.

Lite kyligt med andra ord.

Traditionen säger att den gäst som anländer bjuder dom andra på lunch. Nu är inte det så farligt som det låter. Då jag kom först behövde jag endast bjuda Ante. Men en tre-rätters lunch för två, med vin och öl, gick på $80 pesos. Ungefär 170 spänn. 10 pesos är 22 kronor. Önskar man sig lite enklare mat kan du sätta dig på en uteservering. En grillad och mycket välsmakande chorizo på bröd och en liter öl tömmer plånboken på 11 pesos för två personer.

Här äter man kött. Vad jag har förstått så finns världens bästa biffkor i det här landet. Jag befinner mig alltså i en, i det närmaste, Atkinsdiet. Men jag misstänker att det är nys. Jag ser inte alls hur jag ska kunna gå ner i vikt här nere. Men biff eller kalv - allt är mycket välsmakande och mört så här långt.

Nu ska vi på lunch. Ulf bjuder. Vi får väl slå till på något stort.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

"Dom blårandiga! Dra åt helvete."

Yin & Yang